Opnamen

De Wereld van de Efteling is een prachtig decor voor sprookjesachtige opnamen en we ontvangen daarom ook vele verzoeken. Alle cameraploegen en fotografen worden persoonlijk door ons begeleid. Wij wijzen de weg, denken mee over passende locaties en weten in welke attracties je mag filmen, bijvoorbeeld met een GoPro. Kortom; we zorgen voor een gastvrije en onbezorgde opnamedag. Het is niet toegestaan om zonder toestemming en begeleiding vanuit de Efteling opnamen in en rondom het park te maken.

Opnamenverzoeken
Opnamenverzoeken kunnen per mail gestuurd worden naar pr@efteling.com. Wij zorgen ervoor dat het verzoek door de juiste afdeling in behandeling wordt genomen. Na beoordeling van het verzoek, verzien we je zo snel mogelijk van een antwoord. Houd er rekening mee dat het voorbereiden van opnamen de nodige tijd kost. We vragen je dan ook om het verzoek tijdig te versturen.

Influencers
Uiteraard vinden we het leuk wanneer influencers een bezoek brengen aan de Efteling en hier verslag van willen doen. We verzoeken je wel om rekening te houden met de volgende zaken:

• Blijf op de bezoekerspaden
  • Film niet achter de schermen
  • Overige gasten en Efteling medewerkers dienen geen hinder te ondervinden van jouw werk, dat betekent ook dat er geen gasten/medewerkers worden geïnterviewd of bevraagd zonder vooraf gegeven toestemming van de afdeling Corporate Affairs of Marketing.
  • Livestreams zijn niet toegestaan zonder vooraf gegeven toestemming van de afdeling Corporate Affairs of Marketing.
  • Vanuit veiligheidsoverwegingen is het in alle achtbanen, Villa Volta en de Halve Maen alleen toegestaan om opnames te maken met een (GoPro) camera wanneer er gebruikt wordt gemaakt van een harnas. De medewerkers bij de attracties controleren of het harnas aan alle veiligheidseisen voldoet.