Efteling verbreekt het GUINNESS WORLD RECORDS® record Pannenkoeken Stapelen

Tijdens een spannende bijeenkomst in het pannenkoekenrestaurant van de Efteling, Polles Keuken, hebben Efteling koks John Pijnappels en Humphrey den Otter het Wereldrecord Pannenkoeken Stapelen verbroken. Onder toeziend oog van een officieel GUINNESS WORLD RECORDS® jurylid werd het record met 3,8 cm verbeterd tot een pannenkoekenstapel van maar liefst 91,2 cm hoog. Het recente Japanse record van 87 cm was slechts twee weken geleden in New York nog verbeterd naar 87,4 cm.

Spannende recordpoging
Efteling koks John Pijnappels en Humphrey den Otter waren op zoek naar een leuke uitdaging, passend bij hun werk in de Efteling. Hun idee om een recordpoging pannenkoeken stapelen te doen, viel direct in de smaak. Dit leidde tot de geslaagde recordpoging die werd bijgewoond en beoordeeld door een officieel GUINNESS WORLD RECORDS® jurylid. Overige getuigen van de spannende recordpoging waren Roodkapje, Efteling gasten en collega’s. Met name tijdens het stapelen van de laatste centimeters hield het publiek de adem in. Uiteindelijk maakten 242 pannenkoeken het wereldrecord compleet.

Juiste werkwijze
John Pijnappels: “Het lijkt misschien eenvoudig, maar de afgelopen maanden hebben we flink moeten oefenen om tot de juiste werkwijze en de meest geschikte receptuur te komen. Bovendien moest de recordpoging voldoen aan de strenge regels van GUINNESS WORLD RECORDS®.” Collega Humphrey den Otter beaamt dit: “Het formaat en de dikte van de pannenkoeken zijn aan regels gebonden, er mogen geen hulpmiddelen gebruikt worden en de pannenkoeken dienen uiteraard eetbaar te zijn.”

Vaste hand
De beide heren hebben met de geslaagde recordpoging aangetoond over een groot concentratievermogen en een vaste hand te beschikken.

“Onze koks hebben laten zien over een gezonde dosis eigen initiatief en doorzettingsvermogen te beschikken en tegelijkertijd hebben zij onze gasten verrast met een leuk evenement.”
Fons Jurgens, voorzitter Raad van Bestuur