Efteling kondigt 2 nieuwe projecten aan

Grootste fonteinenshow van Europa én nieuw sprookje in Sprookjesbos

De opening van de magische stad Raveleijn is amper achter de rug, of de Efteling presenteert alweer twee nieuwe aanwinsten. De 60ste verjaardag van de Efteling, op 31 mei 2012, wordt met een zeer bijzondere jubileumattractie gevierd. Op de Vonderplas nabij de hoofdentree is vanaf die dag de grootste fonteinenshow van Europa (en na Las Vegas en Dubai de derde van de wereld) te bewonderen. Deze spectaculaire watershow krijgt de naam Aquanura en kent dezelfde leverancier als de eerder genoemde shows in Las Vegas en Dubai; de firma WET uit Los Angeles. Al enkele maanden eerder is een nieuw sprookje in het Sprookjesbos te bezoeken: De Nieuwe Kleren van de Keizer.

Volgens Bart de Boer (Voorzitter van de Directie van de Efteling) is met de vergunningaanvraag van beide projecten een nieuwe fase aangebroken in de ontwikkeling van de Efteling: “Om tot de top 3 attractieparken van Europa te blijven behoren, dienen we onszelf te blijven ontwikkelen. Momenteel bevinden we ons midden in een periode van grote investeringen. Beide projecten passen perfect in de ambities van de Efteling; innovatieve groei op wereldniveau met respect voor de kern van de Efteling (het vertellen van sprookjes en verhalen).”

Nadere details omtrent beide projecten, evenals schets- en overig beeldmateriaal, zullen later dit jaar door de Efteling gepresenteerd worden.