Efteling en Het Vergeten Kind trappen samenwerking af tijdens de Heppie Tour

Duizenden kwetsbare kinderen beleven onvergetelijke dag in attractiepark

De Efteling en Stichting Het Vergeten Kind zijn een samenwerking aangegaan om zoveel mogelijk kwetsbare kinderen uit heel Nederland een onvergetelijke dag te kunnen bezorgen in het attractiepark. Als aftrap van de samenwerking waren vandaag onder begeleiding van ambassadeur Jamai Loman en vriendin van de stichting Rosalie Jansen duizenden Vergeten Kinderen in het park aanwezig. Zij beleefden een geweldige dag vol verwondering. De komende weken tourt Stichting Het Vergeten Kind verder door het land met haar Heppie Tour om nog meer kinderen blij te maken met een super leuke dag waarin zij al hun zorgen even kunnen vergeten.

Het is ontzettend waardevol dat de Heppie Tour nu ieder jaar een vaste locatie heeft. “Voor de kinderen in onze doelgroep is het heel belangrijk om positieve herinneringen te verzamelen. Kwetsbare kinderen hebben nu écht iets om naar uit te kijken en kunnen ze ervaren wat echte aandacht is. Zo helpen we kinderen kracht op te doen om overeind te blijven in hun moeilijke thuissituatie. Het is fantastisch dat we dit samen met de Efteling waarmaken”, vertelt Margot Ende-van den Broek, directeur van Het Vergeten Kind. Het Vergeten Kind mag twee keer per jaar – in de zomer en de winter - de Heppie Tour in de Efteling organiseren en krijgt ieder jaar de mogelijkheid om een paar gezinnen uit te nodigen voor een dag of weekend vol verwondering.

Verwondering mogelijk maken
De Efteling is een plek voor iedereen waarbij het belangrijk is dat iedereen het sprookjespark ook kán beleven. De samenwerking met Het Vergeten Kind maakt dat mogelijk. “Samen met het Vergeten Kind zorgen we ervoor dat duizenden kinderen een betoverende dag kunnen beleven in ons attractiepark. Want helaas zijn er nog altijd kinderen in Nederland die opgroeien in een moeilijke thuissituatie. Het is super mooi en bijzonder dat we op deze manier wat kunnen betekenen voor deze doelgroep. Zo dragen we ons steentje bij aan een onvergetelijke dag voor kinderen die dat extra goed kunnen gebruiken”, vertelt Fons Jurgens, Algemeen directeur Efteling.

Het Vergeten Kind
Het Vergeten Kind geeft support aan en komt op voor de duizenden kinderen in Nederland die het moeilijk hebben, omdat er thuis veel problemen zijn. Soms is de situatie zo ernstig dat deze kinderen niet meer bij hun ouders wonen. Het doel van de stichting is dat ze zich gehoord en gezien voelen, op een veilige en stabiele plek wonen en zich positief kunnen ontwikkelen. Zodat ze hun eigen plek vinden in de maatschappij. Om dit te bereiken organiseert Het Vergeten Kind impactvolle programma’s en projecten die bijdragen aan een stabiel en veilig thuis voor alle kinderen in Nederland.