Kaatsheuvel,

Aangescherpte maatregelen in de Efteling

Tijdens de persconferentie van afgelopen dinsdag is vanuit de overheid een aantal aangescherpte maatregelen aangekondigd. Inmiddels hebben we vanuit de gemeente een verduidelijking hierop gekregen. Vanaf aanstaande zaterdag gaan de volgende maatregelen gelden:

• Gasten hoeven geen coronatoegangsbewijs te hebben om het Efteling Park te bezoeken.
  • In alle restaurants met zitplaatsen (incl. bijbehorende terrassen), in het Badhuys (zwembad Efteling Bosrijk), in het Efteling Theater en bij bedrijfsevenementen wordt wel gevraagd om een coronatoegangsbewijs.
  • Gasten vanaf 13 jaar dienen een mondkapje te dragen in alle gebouwen waar niet om een coronatoegangsbewijs gevraagd wordt.
  • Er is een dringend advies afgegeven om 1,5 meter afstand te houden op plaatsen waar niet met een coronatoegangsbewijs gewerkt wordt. We nemen dit advies uiteraard over, maar zien dat als eigen verantwoordelijkheid van onze gasten.

We volgen de maatregelen vanuit de overheid op en hopen daarmee onze bijdrage te leveren om zo snel mogelijk weer een normaal dagje Efteling te kunnen bieden. De afgelopen maanden hebben we alleen bij onze horecalocaties (binnen) om een coronatoegangsbewijs hoeven vragen. Dit was prettig omdat we op die manier ook een dagje Efteling konden bieden zonder coronatoegangsbewijs. Met de nieuwe maatregelen kan dit nog steeds, dus dat is fijn.