Persbeleid

De Efteling is zowel in de zomer- als de wintermaanden vaak decor voor (media) opnamen. Met verschillende verblijfsaccommodaties, een theater, een golfpark, diverse evenementlocaties en tal van attracties hebben we alles bij de hand voor het maken van sprookjesachtige opnamen!

Opnamen
Toestemming

Wil je ook opnamen maken in de Efteling? Bedankt voor je interesse! Houd er rekening mee dat dit soms voorbereidingstijd met zich mee brengt en dat het maken van professionele beeld- en/of geluidopnamen alleen kan plaatsvinden met schriftelijke toestemming. Stuur daarvoor een mail naar de afdeling Communicatie & PR via communicatie@efteling.com. Je verzoek wordt zo snel mogelijk beoordeeld en beantwoord.

Ook interviewverzoeken of beeldaanvragen worden door de afdeling Communicatie & PR in behandeling genomen.

Begeleiding
De Wereld van de Efteling is een bijzondere wereld. Vol sprookjesbosbewoners, (internationale) gasten en populaire attracties. Wij kennen deze wereld op ons duimpje. Daarom worden alle cameraploegen en fotografen persoonlijk begeleid. We wijzen de weg, denken mee over passende locaties en weten in welke attracties je mag filmen, bijvoorbeeld met een GoPro. Kortom; we zorgen voor een gastvrije en onbezorgde opnamedag.

Blog/vlogverzoeken
Uiteraard vinden we het leuk wanneer bloggers en vloggers een bezoek brengen aan de Efteling en hier verslag van willen doen.

Net als bij traditionele media verzoeken we hen wel rekening te houden met de volgende zaken:

• Blijf op de bezoekerspaden
  • Film niet achter de schermen
  • Overige gasten en Efteling medewerkers dienen geen hinder te ondervinden van jouw werk, dat betekent ook dat er geen gasten/medewerkers worden geïnterviewd of bevraagd zonder vooraf gegeven toestemming van de afdeling Communicatie & PR.
  • Vanuit veiligheidsoverwegingen is het in alle achtbanen, Villa Volta en de Halve Maen alleen toegestaan om opnames te maken met een (GoPro) camera wanneer er gebruikt wordt gemaakt van een harnas. De medewerkers bij de attracties controleren of het harnas aan alle veiligheidseisen voldoet.

Bezoek
Als je in het bezit bent van een officiële perskaart, kun je de Efteling op eigen gelegenheid (gratis) bezoeken. Hiervoor meld je je bij de Gastenservice (links van de Hoofdentree). We vragen je om een registratieformulier in te vullen met o.a. de reden van je bezoek. Zodat wij waar nodig nog aanvullende informatie kunnen toesturen of informeren of je bezoek naar wens is verlopen.

Publicaties en auteursrecht
Het Efteling beeldmateriaal, geluidsmateriaal en logo zijn ontworpen voor specifieke doeleinden en zijn voorzien van copyrights. Het mag niet worden verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt (bijvoorbeeld via internet, druk, fotokopie, microfilm etc.) zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming. Gebruik voor commerciële doeleinden is ook niet toegestaan.

Woordvoering
Via +31(0)416-288100 (ook in het weekend) of communicatie@efteling.com (kantooruren) is de afdeling Communicatie & PR altijd bereikbaar voor het beantwoorden van persvragen.