Kaatsheuvel,

Nieuwe Efteling-achtbaan Baron 1898 nu open voor publiek

De Efteling in Kaatsheuvel is sinds vanmorgen officieel een attractie rijker. Dive coaster Baron 1898 is vandaag voor het eerst te beleven voor bezoekers van het attractiepark. Nadat dinsdag 30 juni de pers al met Baron 1898 mocht kennismaken, is het vanaf vandaag de beurt aan de bezoekers. Baron 1898 is de zesde achtbaan in het park, deze thrill ride is vooral bedoeld voor durfals van minimaal 1.40 meter. Baron 1898 is de negende dive coaster in de wereld, daarmee heeft de Efteling er een onderscheidende tienerattractie bij. In slechts tien maanden tijd werd de 18 miljoen euro kostende achtbaan gerealiseerd.

Fons Jurgens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling, peilde vanochtend de eerste reacties bij de parkbezoekers die veelal speciaal voor Baron 1898 naar het park kwamen.

Hier hebben we het al deze maanden met zoveel mensen voor gedaan. De spanning op de gezichten van de durfals in de treinen én die van de bezoekers op het terrein rondom de mijnschacht, is onbetaalbaar. Baron 1898 is een bijzondere en stoere vergroting van ons huidige attractieaanbod, eentje waar ik met recht trots op ben.
Fons Jurgens, voorzitter Raad van Bestuur

Baron 1898
In de nieuwe dive coaster Baron 1898 verplaatsen bezoekers van de Efteling zich een dag in het leven van een stoere mijnarbeider. Het rijk gethematiseerde verhaal over de geschiedenis van de mijnbouw speelt zich zowel binnen als buiten de attractie af. In de achtbaan duiken bezoekers met een onheilspellende vrije val van 37,5 meter een mijnschacht in om daarna de zoektocht naar goud voort te zetten in een bloedstollende rit van meer dan 90 kilometer per uur.